Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2017-11-23
„Formulės 1“ legenda iš Argentinos – Juanas Manuelis Fangio

„Formulės 1“ legenda iš Argentinos – Juanas Manuelis Fangio
Daugelis sutiks, kad sėkmė automobilių sporte šiandien priklauso nuo dviejų pagrindinių dalykų: darbo ir pinigų. Jeigu dirbi daug, gali kompensuoti talento trūkumus ir išugdyti įvairius įgūdžius, o turint pinigų, prieinama geresnė technika, komanda ir labiau prestižinės varžybos. Taip buvo visada, tačiau prieš gerą pusšimtį metų proporcijos kiek labiau krypo ne į pinigų, o į vairuotojo gebėjimų pusę. O ir pačių vairuotojų talentas turėdavo didelę įtaką rezultatams.

Šiandien tokius dėsnius puikiausiai įrodo „Formulė-1“. Vienoje komandoje važiuojantys Sebastianas Vettelis ir Kimi Raikkonenas varžybose paprastai finišuoja skirtingose pozicijose ir vokiečio pranašumas čia akivaizdus, nors formulės abiejų – vienodos. Toje pačioje „Ferrari“ spindėjęs Fernando Alonso patikėjo „McLaren“ avantiūra ir po trejų metų šioje komandoje turėjo gerokai nusivilti: taip ir nesugebėjusi pateikti patikimo variklio, komanda velkasi rikiuotės gale, o geriausiu pasaulio lenktynininku neretai pavadinamas ispanas bet kuriame F1 etape džiaugiasi patekęs tarp dešimties geriausių.

Tačiau pirmaisiais F1 metais buvo lenktynininkas, kuris, panašu, galėjo nugalėti vairuodamas bet ką.
Tai – Juanas Manuelis Fangio, kurio laimėtų čempionatų rekordas (5) tik po 47 metų buvo pagerintas Michaelio Schumacherio (7 titulai). Tačiau kitų jo rekordų nepagerins greičiausiai niekas: argentinietis čempiono titulus iškovojo atstovaudamas keturioms komandoms („Alfa Romeo“, „Ferrari“, „Maserati“ ir „Mercedes-Benz“) ir nugalėjo praktiškai kas antrose lenktynėse – 24-iose iš 52 (46,15 proc.). 

Be to, argentinietis turi didžiausią procentą pole pozicijų (55,8 proc., 29 pirmos vietos kvalifikacijoje per 52 startus), dažniausiai startavo iš pirmosios eilės (92,31 proc., 48 startai iš pirmosios eilės per 52 varžybas) bei yra seniausias pasaulio čempionas – paskutinį kartą 1957-aisiais jis buvo greičiausias sulaukęs 46 metų ir 41 dienos.

Galų gale, jis keturis kartus nugalėjo Argentinos „Grand Prix“, tačiau šis rekordas pagerinamas dar sunkiau – šiandien J. M. Fangio gimtinėje F1 lenktynės tiesiog nevyksta.

Tačiau jis turėjo dvi rankas ir dvi kojas bei, kaip daugelis argentiniečių, yra emigrantų iš Europos vaikas – čia jis persikėlė XX amžiaus pradžioje. Jo lenktynininko gyslelė buvo užčiuopta kariuomenėje:  privalomosios tarnybos metu Fangio viršininkai pastebėjo vaikino gebėjimus prie automobilio vairo ir šis tapo etatiniu vairuotoju. Baigęs tarnybą, Fangio atidarė savo garažą ir lenktyniavo įvairiose vietinės reikšmės varžybose. Čia jam sekėsi neblogai ir jo pasiekimai neliko nepastebėti. Jis tapo Argentinos čempionu ir 1948-aisiais buvo išsiųstas į Europą, kur lenktyniavo toliau – jį rėmė pati šalies vyriausybė.

Šeštajame dešimtmetyje jis debiutavo F1 lenktynėse ir pagal amžių tiko į tėvus ne vienam to meto vairuotojui – argentiniečiui buvo beveik keturiasdešimt. Tačiau „tėvukas“ gana greitai parodė klasę jaunimui – pirmame sezone jis liko antras, o antrame sezone 1951-aisiais – pirmas. Pergalę sezone jis pakartojo 1954-1957 metais, o po kelių nesėkmių 1958-aisiais nusprendė pasitraukti iš prestižinių varžybų.

Savo karjeros metu J. M. Fangio dalyvavo ir „Indianapolis 500“, ir „24 heures du Le Mans“, tačiau čia jo pasiekimai nebuvo dideli ir argentinietis geriausiai žinomas kaip F1 legenda.
 
Susiję straipsniai
Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietiją ir atgal istoriniu automobiliu Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietij 
Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų  
Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? 
Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūrovai visoje Europoje Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūr 
Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė automobiliais Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė autom 
Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skirtingi. Bet ar tikrai? Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skir 
Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – naujasis karalius? Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – nauja 
Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui? Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui 
Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L 
Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperautomobilį „Bugatti Chiron“ Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperaut 
Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo „911 Dakar” modeliu Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo  
Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą automobilį? Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą  
Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vairo Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vai 
„Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu 1006 km trasos ratą „Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu  
Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plaid įsibėgėjo iki 348 km/h Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plai 
Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją 
Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de Miko Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de 
Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automobilių technologijos nauda? Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automo 
Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė laiką Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė la 
Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia prasto valdymo Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia  
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt