Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2019-07-03
Elektromobiliai nebeilgai bus tokie tylūs - įsigalioja nauji Europos Sąjungos reikalavimai


Dešimtmečius automobilių gamintojai kūrė inovacijas, kurios leido keliauti tyliau ir patogiau. Tačiau dabar prireiks kitokio išradingumo - mėnesio pradžioje įsigaliojo nauji Europos Sąjungos reikalavimai automobiliams - triukšmo gatvėse bus daugiau.
 
Istoriškai tai yra kiek netikėtas posūkis. Automobilių gamintojai visomis išgalėmis stengėsi sumažinti nepageidaujamus garsus. Iš tikrųjų, automobiliai galėtų būti lengvesni ir taupesni, jei ne didžiulis garso izoliacijos kiekis. Patys prabangiausi automobiliai jau seniai yra tokie tylūs, kad juos sunku ir pastebėti. Ir kalba eina ne tik apie „Rolls-Royce“ limuzinus - „Mercedes-Benz SL600“ su didžiuliu V12 varikliu dar 20 amžiaus pabaigoje važinėjo neskleisdamas beveik jokio garso. Netikite?
 
SL600 garsą galite išgirsti nuo 9:55
 
 
Na taip, šiokį tokį garsą galima girdėti, tačiau toks automobilis prie jūsų meiste galėtų priartėti ir nepastebėtas. Žinoma, elektromobiliai važinėja dar tyliau, ypač važinėdami nedideliu greičiu.
 
Taigi, Europos Sąjunga saugumo dėlei priėmė naujus reikalavimus, kuriuose nurodyta, kad visi nauji elektromobiliai turi turėti akustines perspėjimo sistemas. Jos skleis garsą, panašų į paprasto variklio ūžimą. Jis turėtų būti lengviau pastebimas pėstiesiems, todėl žmonės, tikimasi, jausis saugiau. Reikalavimai įsigalioja dabar, tačiau pereinamasis laikotarpis baigsis tik 2021-aisiais - nuo tuomet visi nauji elektromobiliai ir hibridiniai automobiliai privalės turėti tokias sistemas.
 
Šias akustines perspėjimo sistemas bus galima išjungti, jei tik vairuotojui atrodys, kad tai yra būtina. Tai reiškia, kad visi jas iš karto ir išjungs. Pati sistema nėra sudėtinga, todėl tikriausiai nepadidins ir taip nemažos elektromobilių kainos. Kita vertus, garsas privalo būti gerai girdimas ir sistema pati turi žinoti, kada laikas užsičiaupti. Akustinė perspėjimo sistema nutyla automobiliui pasiekus 20 km/val. Garsas taip pat skleidžiamas, kai elektromobilis manevruoja atbulomis.
 
„Harman“ sukurta garso sistema elektromobiliams:
 
 
Nors nesunku turėti labai neigiamą nuomonę apie šiuos naujus reikalavimus, jie automobilių gamintojams nėra staigmena - daugelis jų jau yra pasiruošę. Kartu tai tikrai padės regėjimo negalią turintiems žmonėms ir telefonų zombiams. Galima numanyti, kad kelių eismo taisyklių reikalavimas laikyti tokią sistemą įjungtą važinėjant mieste, taip pat ne už kalnų.
technologijos.lt
Susiję straipsniai
„Porsche“ žada, kad benzininiai automobiliai išliks dar labai ilgą l  
Ar rekordas kris? „Tesla Model S“ jau drasko padangas Niurburgringo   
Atnaujintas „Audi A5“: dar sportiškesnis ir efektingesnis  
Pikapų evoliucija: kodėl darbiniai arkliai tapo kasdieniais palydova  
„Discovery“ skuba į pagalbą: „Land Rover“ sukūrė laboratoriją ant ra  
Naujasis „BMW“ elektromobilis pataikė į pirkėjų poreikius?   
Nauja „Mercedes-Benz“ „Marco Polo“ gama keičia suvokimą apie prabang  
Naujas „Renault Mégane R.S. Trophy-R“: išskirtinių duomenų sportinis  
„Shooting Brake“ – automobilių segmentas, kuriame dera dvi priešingo  
Galingas ir elegantiškas: „Audi Q3 Sportback“  
Nauja elektrinio SUV versija: „Audi e-tron 50 quattro”  
Kas čia, vėl 2008-ieji?! „Mazda“ Niurburgringe testuoja porą RX-8 au  
„Mercedes-AMG“ sukūrė galingiausią 4 cilindrų variklį pasaulyje – 42  
„Tesla“darbuotojai prisipažino: naudojame izoliacinę juostą norėdami  
Tyrimas atskleidė, kaip prabangūs automobiliai pasiekia Šiaurės Korė  
Po 60 metų istorijos į kelius išrieda pirmasis elektrinis „MINI“  
Subalansuotas: naujasis „Ford Focus ST“ išplėtė „karštojo hečbeko“ s  
Hibridinių automobilių gidas: kuo skiriasi „mild“ nuo „plug-in“?  
„Tesla“ sumušė rekordą – tokių rezultatų nesitikėjo net Volstryto fi  
Tik lenktynių trasai skirtas „Ford GT Mk II“ kainuos daugiau nei mil  
VIDEO