Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2019-07-03
Elektromobiliai nebeilgai bus tokie tylūs - įsigalioja nauji Europos Sąjungos reikalavimai


Dešimtmečius automobilių gamintojai kūrė inovacijas, kurios leido keliauti tyliau ir patogiau. Tačiau dabar prireiks kitokio išradingumo - mėnesio pradžioje įsigaliojo nauji Europos Sąjungos reikalavimai automobiliams - triukšmo gatvėse bus daugiau.
 
Istoriškai tai yra kiek netikėtas posūkis. Automobilių gamintojai visomis išgalėmis stengėsi sumažinti nepageidaujamus garsus. Iš tikrųjų, automobiliai galėtų būti lengvesni ir taupesni, jei ne didžiulis garso izoliacijos kiekis. Patys prabangiausi automobiliai jau seniai yra tokie tylūs, kad juos sunku ir pastebėti. Ir kalba eina ne tik apie „Rolls-Royce“ limuzinus - „Mercedes-Benz SL600“ su didžiuliu V12 varikliu dar 20 amžiaus pabaigoje važinėjo neskleisdamas beveik jokio garso. Netikite?
 
SL600 garsą galite išgirsti nuo 9:55
 
 
Na taip, šiokį tokį garsą galima girdėti, tačiau toks automobilis prie jūsų meiste galėtų priartėti ir nepastebėtas. Žinoma, elektromobiliai važinėja dar tyliau, ypač važinėdami nedideliu greičiu.
 
Taigi, Europos Sąjunga saugumo dėlei priėmė naujus reikalavimus, kuriuose nurodyta, kad visi nauji elektromobiliai turi turėti akustines perspėjimo sistemas. Jos skleis garsą, panašų į paprasto variklio ūžimą. Jis turėtų būti lengviau pastebimas pėstiesiems, todėl žmonės, tikimasi, jausis saugiau. Reikalavimai įsigalioja dabar, tačiau pereinamasis laikotarpis baigsis tik 2021-aisiais - nuo tuomet visi nauji elektromobiliai ir hibridiniai automobiliai privalės turėti tokias sistemas.
 
Šias akustines perspėjimo sistemas bus galima išjungti, jei tik vairuotojui atrodys, kad tai yra būtina. Tai reiškia, kad visi jas iš karto ir išjungs. Pati sistema nėra sudėtinga, todėl tikriausiai nepadidins ir taip nemažos elektromobilių kainos. Kita vertus, garsas privalo būti gerai girdimas ir sistema pati turi žinoti, kada laikas užsičiaupti. Akustinė perspėjimo sistema nutyla automobiliui pasiekus 20 km/val. Garsas taip pat skleidžiamas, kai elektromobilis manevruoja atbulomis.
 
„Harman“ sukurta garso sistema elektromobiliams:
 
 
Nors nesunku turėti labai neigiamą nuomonę apie šiuos naujus reikalavimus, jie automobilių gamintojams nėra staigmena - daugelis jų jau yra pasiruošę. Kartu tai tikrai padės regėjimo negalią turintiems žmonėms ir telefonų zombiams. Galima numanyti, kad kelių eismo taisyklių reikalavimas laikyti tokią sistemą įjungtą važinėjant mieste, taip pat ne už kalnų.
technologijos.lt
Susiję straipsniai
Tyrimas atskleidė, kaip prabangūs automobiliai pasiekia Šiaurės Korė  
Po 60 metų istorijos į kelius išrieda pirmasis elektrinis „MINI“  
Subalansuotas: naujasis „Ford Focus ST“ išplėtė „karštojo hečbeko“ s  
Hibridinių automobilių gidas: kuo skiriasi „mild“ nuo „plug-in“?  
„Tesla“ sumušė rekordą – tokių rezultatų nesitikėjo net Volstryto fi  
Tik lenktynių trasai skirtas „Ford GT Mk II“ kainuos daugiau nei mil  
Kia XCeed: miesto krosoveris derina visureigio praktiškumą su hečbek  
Pakylėtas į naują lygį: atnaujintas „Audi Q7”  
Tesla greitai turės elektromobilį, kuris vienu įkrovimu nuvažiuos 64  
8 serijos BMW šeimą papildė „Gran Coupe“ modelis  
9 toliausiai nuvažiuojantys elektromobiliai. Nebūtina turėti didžiau  
„Volkswagen“ pristatė galingiausią GTI šeimos narį – „Golf GTI TCR“  
„Audi E-Tron“ gali būti karštesnis nei kas nors norėtų - gamintojas   
Toyota Supra turi daugiau galios nei žadėta ir kodėl testai atrodo g  
Dvidešimt „Audi A6 Avant“, pritaikyto bekelei, metų: naujas „Audi A6  
Pristatytas naujasis 1 serijos BMW  
„Panasonic“ jau dabar mato, kad „Tesla Model Y“ gamyba sukels rimtų   
Keturiasdešimt „Ford Focus“ atspalvių   
Atnaujintuose sportiškiausiuose MINI modeliuose – įspūdingas galios   
Atnaujintas „Discovery Sport“: nuotykių ieškotojas, dėvintis elegant  
VIDEO