Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2019-02-19
Ekspertai įsitikinę, kad 2018-ieji automobilių pramonėje buvo lūžio metai

Ekspertai įsitikinę, kad 2018-ieji automobilių pramonėje buvo lūžio metai

Keletas ekspertų „Financial Times“ teigia, kad pasaulinė automobilių pramonė stovi ant permainų slenksčio.


Jie yra įsitikinę, kad iškastiniu kuru varomi ir vidaus degimo variklį (VDV) turintys automobiliai praėjusiais metais pasiekė pardavimų piką.

Daugiau taip gerai tokio tipo automobiliai nebus perkami ir šis epochinis automobilių pramonės pokytis gali būti labai naudingas aplinkai.

Tai yra įdomu, kadangi daugelis ekspertų praėjusių metų pradžioje prognozavo, kad VDV automobilių pikas bus pasiektas 2022 metais. Tai kas nutiko, kad taip pasikeitė prognozės?

Ekspertai vardija keletą itin svarbių veiksnių: „Brexit“, JAV ir Kinijos prekybinis karas bei nauji išmetamųjų teršalų kiekio mažinimo tikslai Europoje. Jie drauge ir lėmė, kad toliau VDV automobilius parduoti bus tik sunkiau.

„Kai žvelgiate į praėjusių metų paskutinį pusmetį, galite matyti, kad naujų automobilių pardavimai visose svarbiausiose rinkose krito“, - teigė „Accenture“ analitikas Axel’is Schmidt’as, kuris specializuojasi pasaulinės automobilių pramonės sektoriaus tyrimuose. „Automobilių su vidaus degimo varikliu pardavimai ateityje daugiau neaugs.“

Ekspertai teigia, kad net jei 2019-aisiais bendras pasaulinis automobilių pardavimų kiekis didės, VDV automobilių pardavimai greičiausiai ir toliau mažės dėl augančios elektrinių transporto priemonių paklausos ir pardavimų augimo.

Tokios žinios greičiausiai VDV automobilių gamintojus turėtų liūdinti, bet tai yra puiki naujiena aplinkai.

Remiantis energetikos tyrimų grupės „Wood Mackenzie“ duomenimis, vidutinės klasės elektromobilis sukuria 67 % mažiau šiltnamio reiškinį sukeliančių dujų, palyginus su panašiu ir vidaus degimo variklį turinčiu automobiliu.

Į šį skaičių įeina ne vien tik išmetamosios dujos, kurios susidaro automobilio eksploatacijos metu, bet ir tie teršalai, kurie atsiranda visose likusiose grandyse. Tai yra vadinamoji būvio ciklo analizė (vertinimas) – visuminis požiūris į gaminį. Jo metu yra įvertinamas gaminio poveikis, pradedant žaliavų išgavimu, transportavimu ir baigiant atliekų surinkimu. Tad įvertinta ir tai, iš kokių šaltinių yra pagaminta elektromobiliams reikalinga elektros energija, baterijų žaliavos ir taip toliau.

Dažnai girdime iš tų, kurie nemėgsta elektromobilių, priekaištus, kad šios transporto priemonės nėra jau tokios ekologiškos ir jos kelia tiek pat žalos, kiek ir VDV automobiliai. Po tokių detalių vertinimų galbūt skepticizmo liks mažiau ir atsiras daugiau objektyvumo.

Neverta pamiršti ir to, kad transporto tarša yra vienas pagrindinių šiltnamio reiškinį sukeliančių dujų šaltinių. Pavyzdžiui, 2016-aisiais JAV būtent transportas į atmosferą išmetė daugiausiai šių dujų.

Tad VDV automobilių pakeitimas elektromobiliais duos visokeriopą naudą bei tikėtina, kad leis sumažinti išmetamųjų teršalų kiekį.
technologijos.lt
Susiję straipsniai
Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietiją ir atgal istoriniu automobiliu Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietij 
Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų  
Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? 
Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūrovai visoje Europoje Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūr 
Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė automobiliais Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė autom 
Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skirtingi. Bet ar tikrai? Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skir 
Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – naujasis karalius? Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – nauja 
Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui? Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui 
Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L 
Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperautomobilį „Bugatti Chiron“ Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperaut 
Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo „911 Dakar” modeliu Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo  
Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą automobilį? Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą  
Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vairo Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vai 
„Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu 1006 km trasos ratą „Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu  
Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plaid įsibėgėjo iki 348 km/h Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plai 
Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją 
Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de Miko Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de 
Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automobilių technologijos nauda? Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automo 
Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė laiką Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė la 
Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia prasto valdymo Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia  
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt