Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2018-10-10
„Baltic Ace“ nuskendo su 1400 automobilių - kas iš jų liko po 3 metų vandenyje?

„Baltic Ace“ nuskendo su 1400 automobilių - kas iš jų liko po 3 metų vandenyje?
„Baltic Ace“, vandenynų autovežis, dažniausiai dirbo Baltijos jūroje. Jis dažnai keliavo iki Suomijos, į kurią pristatydavo tūkstančius automobilių. Taip keliavo ir 2012 metų gruodį, kai netoli Nyderlandų susidūrė su konteineriniu „Corvus J“. „Baltic Ace“ nuskendo su visu kroviniu, bet kas su juo nutiko vėliau?
 
„Baltic Ace“ ir „Corvus J“ susidūrė dėl žmogaus klaidos. Tai buvo išties siaubinga tragedija, nusinešusi 11 gyvybių. „Corvus J“ nebuvo stipriai pažeistas - šis laivas net dalyvavo paieškos ir gelbėjimo darbuose. Tačiau būtent šis konteinerinis laivas ir atsitrenkė į „Baltic Ace“ korpusą labai aktyviame laivybos kelyje.
 
„Baltic Ace“ tuomet su 1400 „Mitsubishi“ automobilių keliavo į Suomiją. Tiesa, mašinos tikriausiai buvo skirtos Rusijos rinkai. Laivas nuskendo į 35 metrų gylį visai netoli Nyderlandų, iš kurių ir pradėjo savo kelionę, todėl „Baltic Ace“ dar turėjo ir nemažai degalų. Jis kėlė ne tik gamtosauginių problemų, bet ir galėjo būti pavojingas šioje vietoje dirbantiems laivams. „Baltic Ace“ reikėjo iškelti.
 
Sprendimas laivą pašalinti buvo priimtas 2014 metais. Tuomet buvo pašalintas likęs kuras, sudarytas nuskendusio laivo planas, priimti techniniai sprendimai. „Baltic Ace“ turėjo visą savo krovinį - nei vienas automobilis neišriedėjo į jūros dugną. Buvo nuspręsta, kad laivas turi būti supjaustytas į 8 dalis, kad jį būtų įmanoma iškelti. Štai kaip jis atrodė po dviejų vandenyje praleistų metų.
 
Iš tiesų, automobiliai laivo krovinių skyriuje inžinieriams jokių rūpesčių nekėlė - juos lengva perpjauti. Pats „Baltic Ace“ buvo pritaikytas plaukiojimui apledėjusiame vandenyje, todėl jo korpusas buvo pakankamai storas. Iškėlimo darbams trukdė ir vanduo, kuris laikėsi kaip didelis svoris krovininio laivo skyriuose. Tačiau supjaustytas laivas po truputį buvo keliamas į viršų.
 
„Baltic Ace“ kelionė iš jūros dugno į metalo laužą baigėsi tik 2015 metų rudenį - aštuoni dideli laivo gabalai buvo keliami daugiau nei metus. Tai leido pažvelgti, kokį poveikį automobiliams padarė „Baltic Ace“ laivo tragedija.

 
„Baltic Ace“ krovinys buvo sunkiai atpažįstamas 
 
Žinoma, niekas net negalvojo, kad kurie nors automobiliai bus tinkami kam nors daugiau nei metalo laužas. Nauji „Mitsubishi“ neatsilaikė ir sūraus vandens poveikiui - jie buvo gerokai parūdiję. Aišku, šis procesas tik pagreitėjo, kai jie vėl buvo iškelti į gryną orą. Rūdys matėsi ne tik automobilių apačioje, bet ir ant dažytų kėbulo dalių - skęsdamas „Baltic Ace“ vertėsi, todėl buvo sulamdyti visi automobiliai.
 
Stipriai apgadinti ir lengvo lydinio ratlankiai, automobiliai neteko padangų, o ir kėlimo metu jie buvo dar labiau suknežinti. Tai, aišku, nebebuvo jokia problema, nes visas „Baltic Ace“ krovinys kaip ir pats laivas tapo metalo laužu.

 
„Mitsubishi“ automobiliai buvo suknežinti laivui virstant 
 
„Baltic Ace“ buvo supjaustytas ir pardirbtas. Toks likimas laukia absoliučios daugumos laivų, tačiau „Baltic Ace“ to sulaukė per anksti. Šis laivas buvo pastatytas 2007 metais ir dirbtų iki šiol, jei ne žmonių neapdairumas.

technologijos.lt
Susiję straipsniai
Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietiją ir atgal istoriniu automobiliu Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietij 
Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų  
Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? 
Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūrovai visoje Europoje Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūr 
Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė automobiliais Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė autom 
Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skirtingi. Bet ar tikrai? Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skir 
Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – naujasis karalius? Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – nauja 
Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui? Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui 
Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L 
Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperautomobilį „Bugatti Chiron“ Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperaut 
Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo „911 Dakar” modeliu Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo  
Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą automobilį? Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą  
Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vairo Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vai 
„Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu 1006 km trasos ratą „Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu  
Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plaid įsibėgėjo iki 348 km/h Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plai 
Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją 
Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de Miko Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de 
Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automobilių technologijos nauda? Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automo 
Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė laiką Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė la 
Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia prasto valdymo Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia  
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt