Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2017-05-25
Ralis Latvijoje įrodė – ne visada nugali greičiausias

Ralis Latvijoje įrodė – ne visada nugali greičiausias
Automobilių sporte neužtenka mokėti vairuoti. Būtina didelė ištvermė, gera komanda, komunikacija ir dar daugybė kintamųjų, vienas kurių – taisyklių išmanymas. Tuo lietuviai sportininkai geriausiai įsitikino priešpaskutinį gegužės savaitgalį Latvijoje vykusiame „Talsi rally“, kuris buvo ir Lietuvos čempionato etapas.

Dvi dienas vykęs ralis nebuvo lengvas. Kai kuriuose posūkiuose klaidas darė kone kas dešimtas ekipažas, o viename jų, pramintame „Talsi ralio kapinėmis“, kone kas dešimtas ir baigė savo pasirodymą. Tarp jų – greitas lietuviškas Deivido Jociaus ir Donato Zvicevičiaus ekipažas, įsirėžęs į medį. Čia pat nuo kelio nuskriejo ir Vytautas Švedas su Žilvinu Sakalausku, tačiau jiems šiaip ne taip pavyko išsikapanoti ir nuvažiuoti dar kelis greičio ruožus.

Greičiausi lietuviai „Talsi“ ralyje buvo brolių Vaidoto ir Žygimanto Augusto Žalų bei Giedriaus Notkaus ir Daliaus Strižano ekipažai, tačiau jie tarp nugalėtojų nebuvo minimi. Priežastis paprasta – ekipažai gavo 20 minučių baudą už degalų pildymą neleistinoje vietoje.
Analogišką nuobaudą gavo ir dar vienas ekipažas, vairavęs „Mitsubishi Lancer Evo“ – Eugenijus Sladkevičius ir Gediminas Saudargas. Kodėl?

Kai kurie lietuviai savo sportiniuose automobiliuose naudoja bioetanolį – E85, o ne sportinį benziną. Taip sutaupoma nemažai kaštų, nes bioetanolis keliskart pigesnis už sportinį benziną, o per vienas varžybas degalų reikia kelių šimtų litrų. Vienintelė bioetanolio problema – jo reikia daugiau nei benzino, greičio ruože jo sąnaudos gali pasiekti 1 l/1 km. Tačiau Latvijos ralyje bioetanolis yra draudžiamas – argumentuojama sudėtingu jo reglamentavimu, tad „Talsi“ ralis buvo pritaikytas benzinu varomiems automobiliams: čia buvo vienas ilgas pervažiavimas tarp greičio ruožų, kurio bioetanoliu varomi sportiniai automobiliai įveikti negalėjo – jiems neužteko degalų.

Todėl lietuviai sportininkai, kurių automobiliai varomi bioetanoliu, paprašė tautiečių įrengti papildomą degalų pildymo zoną. Bėda ta, kad su tokiu prašymu reikėjo kreiptis ne į gerai pažįstamus tautiečius, o į oficialius varžybų asmenis – ralio teisėjus. Tokio prašymo negavę, jie lietuvius nubaudė kaip nelegaliai pildžiusius degalus – tai ralyje yra griežtai draudžiama.

Pasinaudojęs varžovų nesėkmėmis, į pirmąją vietą pakilo Benediktas Vanagas su Agne Vičkačkaite-Lauciuviene. Naujai suformuotas ekipažas, važiuojantis nauju automobilius („Škoda Fabia R5“), nedemonstravo didelio greičio, tačiau dėl griežto taisyklių laikymosi tapo greičiausiu. Beje, tai jau antras iš eilės ralis, kuriame dalyvavęs B. Vanagas nugali. Jis nepasirodė pirmame šių metų Lietuvos čempionato etape „Halls Winter Rally“, tačiau kartu su Greta Germanavičiūte nugalėjo 2016-ųjų rudenį Druskininkuose vykusiame „Rally Classic“.
 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt