Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2017-01-17
Dakaras baigėsi, prasidėjo Dakaras

Dakaras baigėsi, prasidėjo Dakaras
Tai – gerai žinoma penkiskart Dakaro ralyje dalyvavusio Benedikto Vanago frazė, ištarta po vieno iš jo įveiktų maratonų. 2017-aisiais ši frazė irgi tinka, tik ją taria jau ne B. Vanagas, o kitas patyręs bekelės lenktynininkas – Antanas Juknevičius.

A. Juknevičiaus ir Dariaus Vaičiulio ekipažas – vienintelis iš trijų startavusių lietuviškų ekipažų, pasiekęs finišą. Ne bet kokioje, o 21-oje vietoje – geresnėje nei kada pavyko užkopti Baltijos šalių atstovams. Iki šiol geriausio pasirodymo rezultatas priklausė B. Vanagui, su Andrejumi Rudnickiu 2015-aisiais finišą pasiekusiam 24-oje vietoje.

Tai yra puikus pasirodymas, įvertinant visas logiškas galimybes. Dakaro ralio greičiausiųjų dešimtuke įsikūrusios gamyklinės „Peugeot“, „Toyota“ ir MINI komandos, turinčios itin didelius biudžetus ir disponuojančios naujausiais automobiliais. Prie jų kartais prisišlieja didelių komandų, disponuojančių tik privačių rėmėjų lėšomis, atstovai, kaip Romainas Dumasas, Ericas Bernardas ir kt. Šių – taip pat apie dešimt.
Norint būti greitesniu už šiuos atstovus, reikia ne tik mokėti greičiau važiuoti, bet ir turėti naujausią automobilį bei skirti daug pinigų jo priežiūrai maratono metu, ko lietuviai sau leisti nelabai gali.

Kaip pripažino pats A. Juknevičius, jo komanda daug kur taupo. Pavyzdžiui, gamyklinės „Toyota“ komandos sportiniams automobiliams amortizatoriai keičiami kas tris dienas, reduktoriai, sankaba – kas dvi. Lietuvių „Toyota Hilux“ finišą pasiekė tuo pačiu amortizatorių komplektu, kuriuo ir startavo, o sankabos, reduktoriaus ir kitų daug kainuojančių detalių keitimas buvo atliekamas tik vieną kartą. Juk net specialaus sportinio reduktoriaus kaina viršija dešimt tūkstančių eurų, tad yra didelis skirtumas, ar per lenktynes sunaudoti juos du, ar keturis.

Tačiau A. Juknevičius sugebėjo rasti idealų balansą tarp taupymo ir rezultato. Priešingai nei ankstesniais metais, jo automobilio nekamavo techninės problemos ir tik viename greičio ruože sugedo pavarų dėžės daviklis, dėl kurio teko visą etapą važiuoti turint tik tris pavaras. Visas kitas dienas ekipažas arba atvažiuodavo į finišą be didesnių problemų, arba užtrukdavo trasoje tik dėl savo klaidų: pavyzdžiui, kelios šturmano D. Vaičiulio klaidos naviguojant kainavo ne vieną dešimtį minučių, o A. Juknevičiaus šokant per trampliną sugadintas kardaninis velenas viename etape „Toyota Hilux“ paliko varomą tik užpakaliniais ratais.

Viso to rinkinys atvedė lietuvius į aukščiausią kada nors Dakare užimtą poziciją. Paradoksalu, tačiau kitiems dviems lietuviškiems ekipažams 2017-ųjų Dakaras baigėsi kur kas anksčiau ir prasčiau: B. Vanagas su Sebastiano Rozwadowskiu dėl automobilio gedimo pasitraukė trečiame greičio ruože, o Vaidotas Žala su Sauliumi Jurgelėnu – ketvirtame. 

B. Vanagas jau užsiminė apie savo artimiausius planus – jis dalyvaus Pasaulio ralio maratonų taurėje ir sieks užimti aukštą vietą šiose iš 11 etapų susidedančiose varžybose. Apie 2018-ųjų Dakarą jis dar nekalba – tai didžiulio biudžeto reikalaujantis renginys, o pagrindiniu prioritetu lenktynininkas dabar įvardija „Baja“ lenktynių seriją.

V. Žala apie artimiausius planus dar nekalba, tačiau antras Dakaras iš eilės jam buvo nesėkmingas dėl tos pačios priežasties – gendančio automobilio. Ar užteks jam jėgų ir resursų trečiam bandymui, spėlioti anksti, tačiau būtų realu ir logiška, kad automobilio bandymams būtų pasirinkta artimesnė vieta nei Pietų Amerika.
Tad visiškai realu, kad 2018-ųjų Dakare bus tik vienas lietuviškas automobilio ekipažas. Kita vertus, sklando gandai, kad lietuviška trispalvė švies ir ant vieno motociklo. O kaip bus iš tikrųjų, sužinosime greičiausiai tik vasarą. 
 
Spauskite ir sužinokite daugiau apie Toyota Hilux
Susiję straipsniai
„Toyota Hilux“ – nuotykių keliu „Toyota Hilux“ – nuotykių keliu 
„Porsche Baltic“ tęsia varžybų sezoną – susikaus su rekordiniu skaičiumi komandų „Porsche Baltic“ tęsia varžybų sezoną – susikaus su rekordiniu skaič 
Ralistas J.Simaška išbandė GT3 automobilį: jį vairuoti galėtų ir meška, bet lėkti greitai sudėtinga Ralistas J.Simaška išbandė GT3 automobilį: jį vairuoti galėtų ir meš 
Ralio lenktynininkas Justas Simaška suka į žiedines lenktynes Ralio lenktynininkas Justas Simaška suka į žiedines lenktynes 
Laisvydas Kancius apie tai, kad Dakare nebus keturračių: žinia nėra netikėta Laisvydas Kancius apie tai, kad Dakare nebus keturračių: žinia nėra  
„CFMOTO Thunder Racing Team“: šlapios trasos Portugalijoje tampa tradicija „CFMOTO Thunder Racing Team“: šlapios trasos Portugalijoje tampa tra 
Pilkoji zona automobilių sporte: kas atsakingas už avarijos padarinius? Pilkoji zona automobilių sporte: kas atsakingas už avarijos padarini 
Lietuviai dalyvaus alternatyviose Dakarui lenktynėse – maratone Budapeštas - Bamako Lietuviai dalyvaus alternatyviose Dakarui lenktynėse – maratone Buda 
A.Kanopkinas kirtęs Dakaro finišo arką: „Čia viena klaida gali kainuoti labai daug“ A.Kanopkinas kirtęs Dakaro finišo arką: „Čia viena klaida gali kainu 
V. Žala užfiksavęs TOP3 rezultatą: „Nenuleidžiam galvos net jei nesiseka devynis kartus iš eilės“ V. Žala užfiksavęs TOP3 rezultatą: „Nenuleidžiam galvos net jei nesi 
Vaidotas Žala po dešimto greičio ruožo: „Visiškai beprasmė diena“ Vaidotas Žala po dešimto greičio ruožo: „Visiškai beprasmė diena“ 
Dešimtuke finišavęs V.Žala: „Važiavom kaip baba į bažnyčią“ Dešimtuke finišavęs V.Žala: „Važiavom kaip baba į bažnyčią“ 
V.Žala tęsia Dakarą: „Mažylis kaip Feniksas – prikeltas iš pelenų“ V.Žala tęsia Dakarą: „Mažylis kaip Feniksas – prikeltas iš pelenų“ 
Automobilių ekspertas įspėja apie sukčius: klastoja arba nuslepia informaciją  Automobilių ekspertas įspėja apie sukčius: klastoja arba nuslepia in 
A.Kanopkinas: „Šiandien trasoje buvau nuklydęs pagrybauti. Ne kartą“ A.Kanopkinas: „Šiandien trasoje buvau nuklydęs pagrybauti. Ne kartą“ 
„Va bank situacijų šiandien buvo labai daug“, – antradienį sakė A.Kanopkinas „Va bank situacijų šiandien buvo labai daug“, – antradienį sakė A.Ka 
Dešimtuke finišavęs V. Žala: „Link finišo skrodėm dulkėse – atrodo nors pastumk“ Dešimtuke finišavęs V. Žala: „Link finišo skrodėm dulkėse – atrodo n 
A.Kanopkinas po sekmadienio greičio ruožo: „Šiandien jaučiuosi tikrai pavargęs“ A.Kanopkinas po sekmadienio greičio ruožo: „Šiandien jaučiuosi tikra 
V. Žala pirmadienio finiše: „Gerai, kad turiu šturmaną, kuris dar ir geras mechanikas“ V. Žala pirmadienio finiše: „Gerai, kad turiu šturmaną, kuris dar ir 
A.Kanopkinas po pirmadienio: „Pirma dalis patiko, o antra... panaudojau daug keiksmažodžių“ A.Kanopkinas po pirmadienio: „Pirma dalis patiko, o antra... panaudo 
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt