Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2017-08-01
Automobilių inžinerijos genijus – Colinas Chapmanas

Automobilių inžinerijos genijus – Colinas Chapmanas
Geriausiu visų laikų vesternu yra vadinamas Sergio Leone filmas „Il buono, il brutto, il cattivo“, lietuviškai verčiamas kaip „Geras, blogas ir šlykštus“. Trys pagrindiniai filmo herojai atitinka tris būdvardžius, esančius jo pavadinime. Tie trys būdvardžiai idealiai apibūdina ir vieną žymiausių automobilių pasaulio figūrų XX amžiuje – Coliną Chapmaną.

Daug kas šio brito nemėgo, kai kurie jį dievino, o dalis tiesiog šlykštėjosi jo būdu ir pasipūtimu, tačiau 1928-1982 metais gyvenusio vyro išradimai bei įtaka inžinerijoje, versle ir kitose veiklose išliko iki šių dienų.

Ne šiame portale skaitytumėte straipsnį apie Chapmaną, jeigu jis nebūtų susijęs su automobiliais, o labiausiai – su automobilių sportu. Pirmasis žymesnis jo darbas buvo 1948-aisiais, kuomet jis modifikavo „Austin 7“ automobilį ir pavadino jį „Lotus Mk1“. Juo dalyvavo varžybose, kelias laimėjo ir gautus pinigus išleido Mk2 kūrimui, po kurio atėjo eilė Mk3 ir taip toliau, o 1952-aisiais britas pamatė, kad tuo galima užsiimti rimčiau ir pavertė tobulinimą pagrindine veikla. Tais metais jis įkūrė sportinių automobilių tobulinimo įmonę „Lotus Cars“.

Didelio pasisekimo šis pavadinimas sulaukė, kai buvo pradėtas pardavinėti „Lotus 6“ pavadintas automobilio patobulinimų paketas, o naujesnę jo versiją „Lotus 7“ žino automanai visame pasaulyje. Įvairių gamintojų sukurtų „Lotus 7“ klonų skaičiuojama apie 90, o vienas jų, „Caterham Cars“, dar ir šiandien gamina „Caterham 7“ automobilį, kurį galima įsigyti.

Kiekvienas naujas „Lotus“ automobilis tapdavo vis greitesnis, tačiau ne todėl, kad turėdavo vis galingesnį variklį. C. Chapmanas tapo gerai žinomas dėl savo frazės, kuri puikiai apibūdina tiek jo paties požiūrį į inžineriją, tiek į „Lotus“ automobilius: „Papildoma galia padaro tave greitesniu tiesiosiose. Svorio mažinimas padaro tave greitesniu visur“.

Greitai po „Lotus 7“ atsiradimo C. Chapmanas įsisuko į „Formulės 1“ pasaulį. Kurį laiką jis netgi buvo vairuotoju, tačiau po kelių mėnesių suprato, kad jis geriausių rezultatų gali pasiekti būdamas inžinieriumi. Ilgai to laukti nereikėjo.

Lengvi, viduryje variklius turintys ir puikiai valdomi „Team Lotus“ komandos automobiliai greitai aplenkė galingus, tačiau sunkiau valdomus itališkus „Ferrari“ bei „Maserati“. F1 legenda Jimas Clarkas pirmą kartą su „Lotus 25“ pasaulio čempionu tapo 1963-aisiais – tuomet jis surinko didžiausią įmanomą taškų skaičių sezone. Per visus etapus jis lyderiu važiavo 71,47 proc. lenktynių laiko – tai yra rekordas, kurio niekas nepagerino iki šiol ir vargu ar kada nors pagerins išvis.

Po J. Clarko ir C. Chapmano dueto pasirodymo kitos komandos suprato naująjį sėkmės receptą ir netruko „Lotus“ pavyti. Antrą kartą J. Clarkui tapti čempionu pavyko 1965-aisiais, o dar po trejų metų jo karjera tragiškai baigėsi Hokenheimo žiede.

C. Chapmanas turėjo didelę įtaką F1 ne tik inžinerijoje. Jis buvo ir sėkmingas verslininkas, atradęs naujus reklamos automobilių sporte būdus ir pakėlęs „Formulę 1“ į prestižinio bei dideles pajamas generuojančio čempionato lygmenį. 

Kasdieniniuose automobiliuose C. Chapmanas žinomas taip pat puikiai: mechanikai žino tokį pavadinimą kaip „Chapman strut“ – tai konstrukcija, naudojama kai kurių automobilių užpakalinėje dalyje. Ir visi automobilių mėgėjai žino pavadinimą „Lotus“ – tai ta pati įmonė, kuriai startą davė legendinis britų inžinierius. Vyras prisidėjo ir prie „DeLorean DMC12“ gimimo, tačiau savo dienas baigė po širdies smūgio būdamas vos 54-erių, taip ir nespėjęs įgyvendinti daugybės planuotų projektų.
 
Susiję straipsniai
Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietiją ir atgal istoriniu automobiliu Volkswagen Golf 50mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietij 
Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų Kelioninis „Mercedes-Benz Marco Polo“ švenčia savo 40-ąjį jubiliejų  
Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? Ar tikrai žinote apie visas savo automobilio saugumo sistemas? 
Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūrovai visoje Europoje Pamatykite, kaip Lietuva atrodo „Hondos“ reklamoje: klipą matys žiūr 
Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė automobiliais Sukibimas ar slydimas? Žiedo meistras ir „drifteris“ apsikeitė autom 
Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skirtingi. Bet ar tikrai? Iš pirmo žvilgsnio ralio automobilis ir standartinis – visiškai skir 
Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – naujasis karalius? Ar sedanai ir hečbekai visam grimzta į užmarštį ir kodėl SUV – nauja 
Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui? Kodėl superautomobiliai lemia sėkmę tik retam automobilių gamintojui 
Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L Naujasis „Renault Austral“: kokybė nuo A iki L 
Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperautomobilį „Bugatti Chiron“ Atsisėskite ant kėdės: paskaičiavo, kiek kainuoja išlaikyti hiperaut 
Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo „911 Dakar” modeliu Los Andželo automobilių parodoje „Porsche” išsiskyrė riboto leidimo  
Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą automobilį? Penkios su puse paros: kodėl tiek užtrunka pagaminti vieną ypatingą  
Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vairo Nufilmuota, kaip „Tesla Model S“ vairuotojas tiesiog užmigo prie vai 
„Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu 1006 km trasos ratą „Porsche Taycan Turbo S“ tapo greičiausiu elektromobiliu, įveikusiu  
Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plaid įsibėgėjo iki 348 km/h Tai fantastika! Po įsilaužimo į programinę įrangą Tesla Model S Plai 
Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją Nauja sistema pati pasiūlys vairuotojui geriausią sėdėjimo poziciją 
Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de Miko Benzininį automobilį į elektrinį perdarę studentai nustebino Paul de 
Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automobilių technologijos nauda? Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automo 
Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė laiką Automobilių istorija: unikalūs „Citroën“ pakabos sprendimai lenkė la 
Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia prasto valdymo Kaip komfortas ir saugumas eina išvien: minkšta važiuoklė nereiškia  
VIDEO
Įdomiausi automobiliai

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt