Markės


Straipsniai

Atgal į straipsnių sąrašą Atgal į straipsnių sąrašą
2018-06-28
„4x4 Perimetro“ startui paruošti 33 visureigiai ir motociklai


33 ekipažai trečiadienio vakarą pradėjo tik šeštadienį pasibaigsiantį nuotykį – „4x4 Perimetro“ bekelės maratoną aplink Lietuvą. 7 motociklininkai ir 26 visureigiai trečiadienį gavo maratono techninės komisijos patvirtinimus ir yra pasiruošę ankstų ketvirtadienio rytą pajudėti į startą. Tuo tarpu jų vairuotojai bei šturmanai įdėmiai klausėsi informacijos apie renginį dalyvių susirinkimo metu ir kuo daugiau jos stengėsi įsidėti į galvą ar užsirašyti.

Kiekvienam ekipažui buvo sumontuotas specialus GPS siųstuvas – taip organizatoriai matys ne tik konkrečią kiekvieno buvimo vietą, bet ir maršrutą. Taip tikrinama, ar ekipažai įvykdė orientacines užduotis ir surinko visus „taškus“.


Naujovių netrūksta

2 000 kilometrų maratone Lietuvos pasieniu „4x4 Perimetras“ pirmą kartą startuoja motociklininkai – artimiausias panašaus tipo renginys, kuriame jiems reikia važiuoti orientuojantis pagal kelio knygą, vyksta tik Lenkijoje.

Maratonui pasiruošė net 11 turistinės įskaitos ekipažų. Tai – bekelės mėgėjams skirta įskaita, kurios dalyviai varžysis tik orientacinėse rungtyse. Tiesa, kai kurios rungtys vyks tamsiu paros metu – pavyzdžiui, pervažiavimas miško keliais iš Zarasų į Sarius prasidės 20 val., o stovyklą dalyviai greičiausiai pasieks jau po vidurnakčio. Jų tikslas – ne kovoti dėl kiekvienos sekundės, o kuo tiksliau įveikti visą organizatorių parengtą trasą Lietuvos perimetru. Daugelis automobilių čia – visiškai standartiniai, tik su pakeistomis padangomis ar kitomis minimaliomis modifikacijomis. 


„Extreme“ įskaitos pavadinimas toks ne veltui. Čia – į standartinius panašūs visureigiai, kurie varžosi kartu su „Sport“ įskaitos dalyviais kai kuriuose greičio ruožuose bei dalyje orientacinių etapų – su „Tourism“ klase. „Sport“ įskaitoje – sportui paruošti visureigiai su saugos lankais ir daug modifikacijų. Jų ekipažai paprastai varžybomis Lietuvoje neapsiriboja ir išbando artimiausių valstybių bekeles. Šiose įskaitose startuos atitinkamai 6 ir 9 ekipažai.

Šiais metais „Sport“ ir „Moto“ įskaitų dalyviams numatytas rekordinis kiekis greičio ruožų – net 414 km. Ilgiausias jų prie Naujosios Akmenės, pavadintas „Kalcitas“ vardu, bus net 82 km ilgio.

Patirtis – nebūtinai varžybose

Daug dalyvių „4x4 Perimetre“ startuoja pirmą kartą, tačiau kone visi turi vienokios ar kitokios patirties bekelėje. Ta patirtis nebūtinai turi būti dalyvavimas varžybose – pavyzdžiui, „Volkswagen Amarok“ automobilio ekipažo šturmanas Gytis Misiukevičius yra medžioklės mėgėjas. 

„Jau senai norėjau save išbandyti „Lietuvos Dakaru“ pramintose visureigių varžybose. Esu medžioklės entuziastas ir jau ne vienerius metus sėdu prie „Volkswagen Amarok“ vairo. Automobiliuose pirmiausia vertinu puikų pravažumą, galią ir komfortą. O kas gi gali būti geriau nei išbandyti save bei automobilį bekelės lenktynės. Mūsų misija – ne tik sėkmingai įveikti visą maratoną, tačiau ir parodyti „Amarok“ pikapo universalumą“, – teigia G. Misiukevičius.


Su visiškai standartiniu automobiliu dalyvauti „Extreme“ klasėje ekipažas net nesvarstė, tad „Amarok“ sulaukė modifikacijų: keliais centimetrais buvo paaukštinta ir sustiprinta važiuoklė, sumontuotos priekinės ir galinės „gervės“, dugno apsaugų komplektas, LED žibintas bei bekelei skirtos padangos. 

„Bekelės lenktynėse negali pasirodyti su tiesiog gamykloje paruoštu automobiliu. Tikimės, kad mūsų įranga padės pasiekti geriausius rezultatus ilgiausiose bekelės lenktynėse Lietuvoje“, – vylėsi komandos vadovas ir serviso automobilio vairuotojas Mantas Beinoras.

Varžybos užkrečia

Bekelės varžybų virusas yra stiprus ir geriausias to įrodymas – „Stihl“ komandos ekipažas, Darius Kasakaitis ir Kęstutis Juškevičius. 2017 m. pirmą kartą sudalyvavę 2 000 kilometrų maratone su standartiniu „Nissan Navara“ automobiliu (jam buvo pakeistos tik padangos ir uždėtos dugno apsaugos), vyrai šiems metams automobilį modifikavo gerokai smarkiau – „Hardman“ dirbtuvėse automobiliui buvo sumontuota itin efektyvi „Lazer LED“ apšvietimo sistema, bekelės pasaulyje pripažinti „Old Man Emu“ amortizatoriai ir spyruoklės. Be to, dalyvavo ir pirmame „Lietuvos bekelės lenktynių čempionato“ etape, kur pasirodė nekukliai – užėmė pirmą vietą.


Turistinėje įskaitoje besivaržantis ekipažas teigia, kad šiais metais važiuoja pasiruošęs kur kas geriau ir bent jau žino, kas laukia artimiausias dienas: daugybė nuotykių, nuovargio ir nemigos naktų.

„Pirmą kartą nežinojome, ko tikėtis, tad kiekvienas lenktynių etapas buvo didelis iššūkis“, – sakė K. Juškevičius, pabrėždamas, jog patirtis tokio tipo varžybose yra svarbus dalykas ir šiemet ekipažas tam ruošėsi. O tai – jau šiokia tokia pretenzija į geresnį rezultatą.
 
VIDEO