Markės
932 iš 1911
Nerijus Paketūras Autoasas.lt apžvalga
PRIVALUMAI
  • Ekonomiški varikliai
  • Puikus pravažumas bekelėje
  • Septynios sėdimos vietos
TRŪKUMAI
  • Brangus
  • Dizainas prarado savitumą
  • Dideli gabaritai
"Dėka aliuminio naudojimo, naujasis Discovery sveria net puse tonos mažiau (tai juk beveik visas F1 bolidas)"
Naujas Land Rover modelis yra retas įvykis, tad visuomet sulaukia didelio dėmesio. Discovery kogero pats svarbiausias ir pats tikriausias iš visų Land Rover tikrai nestokos dėmesio. Deja, tačiau pirmiausia šis automobilis sulaukia daug kritikos... Senasis modelis iš kartos į kartą išlaikydavo savo originalų ir solidų įvaizdį – tai kietas, kampuotas, išskirtinio dizaino automobilis. Tačiau šįkart, Discovery kitoks – jis apvalainas, aptakus ir tapo be galo panašus į Range Rover Sport. O kur dar Discovery Sport ir Range Rover modeliai ... Juk norintiems apvalaino Discovery prieš keletą metų buvo pristatytas “sportiška” Discovery Sport versija. Tad kam reikėjo ikonišką automobilį padaryti panašų į krūvą kitų Land Rover modelių lieka didelis klausimas. Žinoma, yra ir gerų naujienų – dėka aliuminio naudojimo, naujasis Discovery sveria net puse tonos mažiau (tai juk beveik visas F1 bolidas), o oro pasipriešinimo koeficientas sumažintas nuo 0,4 iki 0,3. Discovery išliko didelis automobilis: 4970 mm ilgio ir 2073 mm pločio visureigis sutalpins iki septynių keleivių. Visų trijų eilių sėdynės yra šildomos, o priekinės dvi ir vėdinamos. Komfortiškas ir didelis automobilis išliko nepaprastai geras bekelėje gebantis įveikti beveik metro gylio brastą ir įsiropšti į įkalnę į kurią ir pėstute ropštis ne kiekvienas drįstų. Asfaltiniame kelyje automobilis yra kur kas geresnis nei pirmtakas – gamintojai daug dėmesio skyrė automobilio valdymo sąvybėmis, tam pasitarnauja ir gerokai mažesnis automobilio svoris.
SKAITYTI DAUGIAU SUSKLEISTI

2017-07-03

Eksperto patarimai, kaip važiuoti per balas pliaupiant lietui

Eksperto patarimai, kaip važiuoti per balas pliaupiant lietui
 Automobilio pravažumas vandeniu priklauso nuo trijų dalykų.
Ketvirtadienio popietę „Inchcape Motors“ komanda kartu su prabangiu penktos kartos aukščiausios klasės sportiniu visureigiu „Land Rover Discovery“ Vilniaus gatvėse ieškojo po liūčių susikaupusio vandens. Anot „Inchcape Motors“ marketingo vadovės Justės Šataitės, pasivažinėjimas šlapiomis miesto gatvėmis komandai buvo puiki proga dar kartą prisiminti kaip teisingai elgtis liūčių užtvindytuose keliuose. 
 
Jūsų dėmesiui – keli profesionalo, visureigių vairavimo instruktorius Audriaus Sutkaus patarimai, kaip elgtis po lietaus miesto gatvėse susidariusių laikinų potvynių metu. 
 
Bekelės eksperto teigimu, automobilio pravažumas vandeniu priklauso nuo trijų dalykų: vandens sankaupos gylio, automobilio svorio (kuo jis sunkesnis, tuo giliau gali važiuoti) ir variklio oro paėmimo angos padėties. 
 
Įsigijusiems visureigį, būtina pasidomėti apie automobilio galimybes. Kiekvienas visureigių gamintojas nurodo vandens lygį, kurį gali įveikti jų gaminamas modelis. Riba gali būti labai įvairi: 40, 50, 70 ar – „Discovery“ atveju – 90 centimetrų vandens sankaupos gylis. 

 
Be to, būtina žinoti, kurioje automobilio vietoje įmontuoti valdymo blokai ir kompiuteriai. Dažniausiai visureigių gamintojai šiuos aksesuarus pakelia aukščiau, kad jie nebūtų užpilti vandeniu. Mat, sušlapus laidams ir dingus kontaktui, jėgainė gali užgesti tiesiog viduryje balos.
 
Labai svarbu išsiaiškinti, kur yra įmontuota variklio oro paėmimo anga. Dažniausiai ji montuojama automobilio sparne. Važiuojant per gilią balą, reiktų stebėti vandens lygį ir neviršyti šios ribos. Keliautojai bekele variklio oro paėmimo angai įmontuoja specialų vamzdį-kaminą, pro kurį ir imamas oras. 
 
Užpylus variklio oro paėmimo angą vandeniu, automobilis gauna hidro smūgį. Finalas – jį teks taisyti. Lengvojo automobilio agregatas gali gauti hidro smūgį vos aptaškius oro paėmimo angą, nes ši anga yra montuojama priekyje, netoli radiatoriaus ir neturi apsaugos nuo vandens.
 
„Jei važiuodami per balą matote, kad ji gilėja ir nusprendžiate sustoti, turite žinoti, kad stovėti vandenyje nepatariama. Geriausia būtų įjungti atbulinę eigą, išvažiuoti iš vandens ir ieškoti kito kelio. Stovint vandens sankaupoje, vanduo veržiasi į priekinę, galinę ašis, reduktorius, o jeigu nespaudi pakankamai akceleratoriaus pedalo, per dujų išmetimo vamzdį variklis gali įtraukti vandens“, – teigia keliautojas bekele.
 
Kam jau yra tekę važiuoti per vandenį, greičiausiai pastebėjo, kad vanduo sukuria pasipriešinimą, stumia automobilį atgal, ypač – jei jis yra sraunus. Jei visureigio vairuotojas yra patyręs ir važiavęs per brastas, moka pasirinkti padėtį, kaip į sraunų vandenį įvažiuoti ir kaip iš jo išvažiuoti, kad automobilio nenuneštų srovė.

 
„Automobilis yra tarsi sunkus, metalinis oro balionas. Kol ratai dar siekia dugną, transporto priemonė važiuoja, o kai gylis didesnis, sandarus automobilis pradeda plaukti“, – sako A. Sutkus.
 
Važiuojant per vandenį, ekspertas pataria pasirinkti mechaninį valdymą, naudoti pirmą bėgių laipsnį,  laikytis didesnių variklio apsukų: įvertinamas gylis, važiuojama nesustojant, neskubant, žemesne pavara ir didesnėmis variklio apsukomis.
 
Lengvuoju automobiliu „bristi“ į gilų vandenį ekspertas nepataria net jei automobilis turi keturis varančiuosius ratus. Nebent automobilio kelyje pasitaikytų nedidelės 5-6 metrų skersmens vandens balos. Jas A. Sutkus pataria pervažiuoti vienu ypu, nesustojant, tada dažniausiai nieko nenutinka.
 
Kalbėdamas apie „Land Rover Discovery“ galimybes įveikti miesto potvynius, A. Sutkus įsitikinęs, kad šis visureigis ne tik įveiks netikėtas kliūtis, bet jis tai padarys taip, kad keleiviai nepajustų diskomforto. 
 
„Discovery“ idealus tiems, kurie turi mažiau praktikos ir gali pasikliauti visureigiu – beveik viską jame valdo elektronika. Sistemos stebi važiavimo sąlygas, automatiškai parenka valdymo režimą, leidžiantį optimaliai sureguliuoti važiuoklę ir pavaros technologiją – belieka tik laikyti vairą“, – sako keliautojas bekele, pridurdamas, kad labiau patyrę visureigių vairuotojai, išjungę pagalbines „Discovery“ sistemas, galės pajausti ir įvertinti visą jame sukauptą „Land Rover“ dvasią, nes daugelyje situacijų visureigį valdys patys.
 


Land Rover modelių gama
Klasė 1990 - ieji2000 - ieji2010 - ieji2020 - ieji
34567890123456789012345678901234
  Mini krosoveriai    EvoqueEvoque
  Krosoveriai  FreelanderFreelander  
   Discovery SportDiscovery Sport
  Dideli krosoveriai    Range Rover Velar
    Range Rover Sport
  Visureigiai Defender Defender
DiscoveryDiscoveryDiscoveryDiscoveryDiscovery
  Range Rover SportRange Rover Sport 
  Dideli visureigiai   Range RoverRange RoverRange Rover
  34567890123456789012345678901234
1990 - ieji2000 - ieji2010 - ieji2020 - ieji

VIDEO

Ar elektromobilis pigiau nei benzininis?

Toliausiai nuvažiuojantys

Dujų atsiperkamumo skaičiavimas

Elektromobilių stotelių žemėlapis

Taršos mokesčio lentelė

Greičio matuoklių žemėlapis

BENDRAUKIME

NR.1 ATSILIEPIMŲ SVETAINĖ LIETUVOJE

104 000 lankytojų per mėnesį

Autoasas.lt įkurtas 2007 metais kaip atsiliepimų apie automobilius svetainė. Šiandien mes esame nemokamų skelbimų ir populiariausia atsiliepimų svetainė Lietuvoje turinti 5000 skelbimų, virš 8300 atsiliepimų apie automobilius bei beveik 2000 automobilių apžvalgų su techniniais duomenimis, aprašymais, foto, video ir kita informacija. Tikimės būti Jums naudingi ir linkime gero naršymo.
© Autoasas.lt 2007-2024

Turite klausimų? Skambinkite arba rašykite: +370 648 62992 | info@autoasas.lt

Avarinis.lt Automobile-data.com Carmaniac.co.uk Goldforsoul.com CVkodas.lt